jednolitość oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych przedszkola i środowiska rodzinnego,
wszechstronny rozwój dziecka,
nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami, wspomaganie ich w procesie wychowania, branie pod uwagę propozycji i oczekiwań rodziców wobec przedszkola (modyfikowanie koncepcji pracy, programu wychowawczego i profilaktycznego, rocznego planu pracy),
zapoznanie rodziców z planami i programami pracy wychowawczo-dydaktycznej,
przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu,
przekazanie informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka,
przekazywanie porad, wskazówek od nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy,
włączenie rodziców do życia grupy i przedszkola,
podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację,
ukazanie przedszkola jako placówki aktywnej, realizującej oczekiwania rodziców.
Formy współpracy:
zebrania ogólne z rodzicami oraz z Radą Rodziców, zebrania grupowe,
kontakty indywidualne – rozmowy, pogadanki,
zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowo przyjętych do przedszkola,
organizacja i prowadzenie zajęć oraz dni otwartych dla rodziców,
kącik informacyjny dla rodziców,
włączenie rodziców w organizację uroczystości i imprez przedszkolnych, takich jak: Choinka, Bal Karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Rodziny,
angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola i grupy, m.in. sponsorowanie zakupu zabawek, pomocy dydaktycznych itp.
WSPÓŁPRACA Z INNYMI PRZEDSZKOLAMI I SZKOŁAMI
badanie losów absolwentów,
udział w przeglądach i konkursach, w uroczystościach,
przyjmowanie dzieci do oddziałów przedszkolnych w szkołach, w celu objęcia wychowaniem przedszkolnym jak największej ilości dzieci,
odwiedziny dzieci ze szkół z teatrzykami,
zapraszanie dzieci i rodziców na spotkania adaptacyjne w szkole, prezentacja szkoły, nawiązanie przyjaznego kontaktu,
poznanie nauczycieli klas pierwszych,
wymiana informacji, dokonywanie ustaleń na spotkaniach dyrektorów w Gminie, ustalanie wspólnych działań,
zapraszanie nauczycieli wychowania przedszkolnego na spotkania zespołu samokształceniowego w Przedszkolu w Golinie,
organizowanie konkursów gminnych dla przedszkolaków,
zapraszanie przedszkolaków do szkoły na prezentacje.
WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI
organem prowadzącym – udostępniane przedszkola na imprezy i uroczystości o charakterze gminnym i powiatowym
Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
Domem Kultury – udział dzieci w przeglądach, udział w WOŚP, oglądanie wystaw w galerii przejściowej i inne
Biblioteką Publiczną w Golinie – udział dzieci w zajęciach bibliotecznych, czytanie dzieciom bajek przez panie bibliotekarki, korzystanie z księgozbioru bibliotecznego, poznanie pracy bibliotekarza
Zakładem Gospodarki Komunalnej
Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej – wzajemne informowanie się o wspomaganiu rodzin dzieci uczęszczających do przedszkola będących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej, opłacanie dzieciom żywienia i czesnego, współdziałanie dotyczące objęcia nadzorem kuratora, przyjmowanie dzieci do przedszkola z rodzin zaniedbanych
Gminnym Klubem Malucha "Kącik Skrzata" w Golinie
Dziennym Domem Seniora w Golinie
SANEPIDem – realizacja programów: "Czyste powietrze wokół nas”, "Mamo, Tato - co Wy na to?", "Skąd się biorą produkty ekologiczne"